Pradžia / Naujienos / Mišrios Realybės Knyga

Mišrios Realybės Knyga

Kaip įsivaizduojame ateities knygas? Turbūt sunku buvo mūsų protėviams įsivaizduoti, tuo labiau paaiškinti, kad kiekvienas turėsime mažą kompiuterį kišenėje, kuris gali prisijungti prie visos informacijos pasaulyje. Tačiau tradicinės knygos vis dar išlieka aktualios – jos negali būti visiškai pakeistos skaitmeniniu formatu. Užtat galima jas pagyvinti naudojant modernias technologijas.

Balandžio 27 d. Palangos miesto savivaldybės viešoji biblioteka turėjo unikalią galimybę parodyti visuomenei Mišrios Realybės Knygos prototipą. Šis projektas yra Aleksandro Ruiz diplominis darbas. Projekte turinio pridėjimui tradicinėms naudojamos projekcinės sistemos ir sensorius. Projekto tikslas – išbandyti įvairiausius būdus, kaip galima atnaujinti tradicines knygas vaikams ir jaunimui, turint omenyje tai, kad dauguma jų užaugę su „iPadais“ ir „Smartfonais“ nelabai domisi knygom. Mišrios realybės knyga leidžia kurti hologramas, kurios susijusios su knygos puslapio turiniu, pridėti interaktyvius objektus (pvz. liūtą, su kuriuo galima bendrauti liečiant), taip pat piešti ant pačios knygos ir stalo, nesugadinant knygos. Tokia knyga leidžia pasireikšti vaikų kūrybiškumui. Mišrios realybės knyga ją išbandžiusiems labai patiko, nes projektas pritaikytas skaityti tiek individualiai tiek grupėse.

Projektas bus tobulinamas, pritaikytas skaityti akademinius raštus, enciklopedijas, architektūrinius brėžinius, finansines ataskaitas ir t. t. Ateityje šitas projektas bus padarytas kompaktišku ir komerciškai pritaikytas; pirmuosius tokius produktus planuojama pristatyti bibliotekose ir mokymo įstaigose. Tikslas – išanalizuoti naudojimo situacijas ir pristatyti atradimus darbe. Projektu jau susidomėjo kompanija IBM, pageidaujanti šį projektą naudoti duomenų analizei.

Aleksandras baigė universitetą Danijoje ir kelerius metus dirbo startuolyje Londone, kuriant saugumo programinę įrangą korporacijoms. A. Ruiz tęsia magistro studijas Švedijoje Malmes Universitete, dėsto Mišrią Realybę bei ir yra asmeniškai sukūręs daugybę projektų, kurie naudojami visame pasaulyje.